Mediassa

Kampanja on saanut lentävän lähdön!

Kollektiivin aloitusvieraskynä julkaistiin Kauppalehdessä, Talouselämässä ja Kalevassa. Tämä ensimmäinen vieraskynä hahmottelee Suomen kohtaamat haasteet, ennen kaikkea kasvavat työmarkkinaerot ja työvoiman väheneminen. Ratkaisu on aktivoida maahanmuuttajat ja auttaa heitä saavuttamaan täyden potentiaalinsa.

Kampanjan aloitustapahtuma 27.3

Torstaina 27. maaliskuuta The Shortcutin johtama Attitude Change -kampanja järjesti lanseeraustapahtuman. Yli 15 kampanjakumppania osallistui henkilökohtaiseen tapaamiseen.

Kuulimme puhujiltamme Ilmarisen toimitusjohtaja Jouko Pölöseltä, Helsingin yliopiston kansleri Kaarle Hämeriltä, Metacoren Anna Kaskeala-Moorelta, Attendon Terhi Lindgreniltä ja Suomen Startup-Ytheisön Youssef Zadilta kaikki Suomen supistuvasta työvoimasta ja siitä, miten tärkeää on toivottaa maahanmuuttajat tervetulleiksi Suomeen, jotta he voisivat liittyä tähän työvoimaan. Maahanmuuttajilla on edelleen monia haasteita kielivaatimusten ja sosiaalisen integroitumisen suhteen. Jotkut lähtevät Suomesta takaisin, ja se on menetetty mahdollisuus meille kaikille. Esityksiä seurasi vilkas keskustelu. The Shortcut on erittäin iloinen saadessaan näin monia samanhenkisiä järjestöjä yhteen laajaan koalitioomme, ja haluamme laajentaa ja jatkaa keskustelua edelleen.

Helsingin Sanomien Saska Saarikoski osallistui tilaisuuteen ja kirjoitti tilaisuudesta pääkirjoituksen. Voit lukea sen täältä.